Giełda Samochodowa
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 
Analiza rynku
BMW kontra BMW
Lekko używane auta z Monachium
Jacek Dobkowskiautor: Jacek Dobkowski
Giełda Samochodowa, nr 43/2007 (1209)
z dnia: 1 czerwca 2007 roku
 

Coraz większą popularność zdobywają używane samochody BMW sprowadzane przez polskiego importera z centrali marki w Monachium.

Od stycznia do połowy maja br. sprzedano 450 takich aut, z czego 270 najmniejszej serii 1. To dużo z porównaniu z liczbą nowych BMW, które w pierwszym kwartale br. znalazły 689 nabywców. Używane auta są oferowane przez sieć dilerską w całym kraju.

Kontrowersyjny pomysł

Konkurencja krytycznie patrzy na poczynania BMW i nie zamierza ich naśladować. Piotr Wójcik z DaimlerChrysler Automotive Polska, importera Mercedesa, zwraca uwagę, że takie postępowanie obniża ceny na rynku wtórnym. A to uderza po kieszeni ludzi, który nabyli fabrycznie nowe BMW.

Program sprzedaży aut używanych BMW nosi nazwę Premium Selection (szczegółowe informacje na stronie www.bmw.com.pl), natomiast na co dzień pracownicy salonów mówią "samochody z AG". Wzięło się to od pełnej nazwy firmy, BMW AG (AG znaczy tyle co spółka akcyjna, Aktiengesselschaft).

Atrakcyjne auta

Duży popyt nie dziwi, gdy weźmiemy pod uwagę, że samochody sprzedawane są w bardzo dobrym stanie, bezwypadkowe, użytkowane tylko kilka miesięcy przez pracowników centrali w Monachium. No i mają przystępne ceny. Przebieg zazwyczaj symboliczny (patrz tabela). Często mają sporo elementów dodatkowego wyposażenia. Gwarancja wynosi dwa lata od pierwszej rejestracji, więc polski nabywca korzysta z niej jeszcze przez kilkanaście miesięcy.

Szczególnie ciekawa jest oferta na "jedynki", które jako nowe są u nas bardzo drogie. Podstawowa, pięciodrzwiowa wersja 116i kosztuje aż 94.200 zł. Dla porównania Audi A3 1.6 Sportback ma cenę 84.075 zł, zaś pięciodrzwiowy Mercedes-Benz A150 - 73.200 zł (wszystkie bez klimatyzacji!). A w Premium Selection można mieć "jedynkę" z klimą od 69.000 zł. Inny przykład - cena rocznego BMW 118d z przebiegiem 8.030 km to 85.000 zł, za nówkę z taką samą kompletacją trzeba dać 122.854 zł. Dodatkowo importer oferuje na "jedynki" preferencyjne kredyty. Czyżby więc BMW robiło samo sobie konkurencję utrudniającą sprzedaż nowych aut?

- Uważam program Premium Selection za dobry pomysł - mówi rzeczniczka BMW w Polsce, Diana Poteralska-Łyżnik. - Auta szybko schodzą, na niektóre są nawet kolejki u dilerów. Dla wielu klientów są to pierwsze BMW w życiu, a gdy ktoś poczuje, jak nasze auta jeżdżą, pozostaje im wierny długie lata. Zawsze będą też osoby, które pragną mieć fabrycznie nowe BMW, którym nikt wcześniej nie jeździł, mimo ich wysokich cen wynikających m.in. z wysokich polskich podatków. Ceny bazowe BMW są w całej Unii identyczne.


Przegląd CEN używanych BMW z monachijskiej centrali
ModelPierwsza rejestracjaStan licznikaCena
116i200631.500 km69.000 zł
118d20068.030 km85.000 zł
120d20063.800 km111.600 zł
318iT200611.266 km115.000 zł
320dT200611.650 km126.900 zł
M520069.022 km380.000 zł
525d200615.500 km144.900 zł
M6 Coupe20066.662 km480.000 zł
750i20055.000 km301.900 zł
730d200623.122 km300.000 zł
X3 3.0d200618.000 km137.000 zł
X5 3.0d200619.200 km256.000 zł
źródło: www.bmw.com.pl

PowrótWersja do drukuZapisz artykułWyślij artykuł znajomemu

REKLAMA